Competentie: professionaliseren

Op basis van zelfreflectie onderhouden en bevorderen van eigen deskundigheid en professionalisering van het beroep in een (inter)nationale context.


Niveau 3

De startende professional Sport en Bewegen maakt op basis van verworven competenties, een weloverwogen keuze voor de verdere loopbaanplanning. Hij levert een bijdrage aan positionering van het beroep.

 

De student:

8.3.1         kan het eigen handelen benoemen en kritisch analyseren

8.3.2         kan reflecteren op ervaringen volgens de STARR methode

8.3.3         toont inzicht in eigen sterke en zwakke kanten (kernkwaliteiten, leerstijl)

8.3.4         toont zich bewust van zijn waarden en normen

8.3.5         staat open voor feedback en vraagt om feedback

8.3.6         formuleert leerdoelen SMART

8.3.7         probeert nieuw gedrag uit aan de hand van SMART doelen

8.3.8         vormt een reëel oordeel van eigen competentie en de ontwikkeling daarvan

8.3.9         neemt initiatief, motiveert zichzelf tot leren en stelt realistische eisen aan zichzelf

8.3.10      reflecteert op professioneel niveau over sport en bewegen in relatie tot gezondheid en betrekt hierin actuele ontwikkelingen

8.3.11      integreert in een eigen visie t.a.v. sport, bewegen en gezondheid eigen ervaringen, wetenschappelijke gegevens, actuele ontwikkelingen en anticipeert op toekomstige ontwikkelingen

8.3.12      draagt een eigen visie uit op sport en bewegen in relatie tot gezondheid in schrift en woord

8.3.13      levert een bijdrage aan scholingsprogramma’s

8.3.14      heeft kennis (en ervaring) met de internationale aspecten beroepspraktijk, is in staat tot global thinking

8.3.15      heeft een pro-actieve en positieve houding t.a.v. andere culturen en internationale verschillen. Er is begrip, empathie en respect voor verschillen

 

 

 

Ervaring

 

 

 

Sterke punten

 

 

 

Ontwikkelpunten

 

 

 

Situatie (STARR)